Maes is virtueel de populairste familienaam van België!

Maes gaat nu nog in een verrassende slot fase op zoek naar DE Tofste Maes-straat en HET Tofste Maes-bedrijf!

Mechelen, 26 juni 2012 – Maes trakteerde ondertussen iedereen die Maes heet op een vat met meer mout en meer karakter. Daarnaast maakten vorige week ook alle mensen die niet Maes heten, kans op 1 van de 1.000 vaten als ze via Facebook Maes werden. In totaal reageerden meer dan 124.000 mensen op beide acties. En het is nog niet over met de pret. Want Maes zou Maes niet zijn als het niet nog straffer uit de hoek zou komen. Wie er deze keer in de prijzen kan vallen? De bedrijven en straten die de naam Maes dragen. Maes gaat immers tot 30 juni op zoek naar HET allertofste Maes-bedrijf en DE allertofste Maes-straat van het hele land.

Maes is virtueel de grootste familie van het land

De acties “Een vat voor iedereen die Maes heet” en “Een vat voor wie Maes wordt” konden rekenen op meer dan 124.000 likes, shares en comments via de website en op Facebook. Het staat vast: vanaf nu is Maes DE populairste naam van het land, toch zeker virtueel.
Volgens de statistieken telt de familie Peeters 32.657 personen en is dit de grootste familie van België, gevolgd door Janssens met 30.296 personen en Maes met 25.524. Maar aangezien er vorige week maandag maar liefst 7.344 Facebook gebruikers hun familienaam in Maes hebben veranderd, kunnen we aannemen dat de familie Maes hiermee virtueel de families Peeters en Janssens is voorbijgestoken. Bij  aanvang  van  de  campagne  telde  de Maes-pagina 23.760 fans, maar tijdens de campagne steeg dit aantal naar 75.451, waarvan er maar liefst 45.000 bijkwamen op één dag.

Nu de mensen die Maes heten van hun vat aan het genieten zijn en de zomer voor de deur staat, wil Maes nog 1 keer alle registers opentrekken via een zoektocht naar HET Tofste Maes-bedrijf en DE Tofste Maes-straat van België. Kwestie van de zomer flink in te zetten met een uitgelaten personeelsfeestje en een spetterend straatfeest met een vat Maes, met meer mout en meer karakter.

Wie wordt HET Tofste Maes-bedrijf en waar ligt DE Tofste Maes-straat?

Vanaf nu kunnen de 16 Maes-straten en honderden Maes-bedrijven in het land zich inschrijven op www.maes.be om kans te maken op dat gratis vat Maes. Daarvoor moeten ze genoeg bewijsmateriaal insturen om aan te tonen dat zij de tofsten zijn. Dat kunnen leuke foto’s zijn van op de laatste straat-BBQ, maar ook getuigenissen van medewerkers die aantonen dat hun bedrijf dat vat meer dan ooit verdient.

De winnende straat krijgt op 12 juli de Mobiele Maestoog op bezoek. Bovendien ontvangt elk huis dat de poster aan het raam heeft hangen een gratis tapvat om gezellig na te genieten van de overwinning. Op 13 juli houdt de Mobiele Maestoog halt in het winnende Maes-bedrijf, de uitgelezen kans om alle medewerkers te trakteren voor hun dagelijkse inzet. En ook zij kunnen thuis nog verder vieren met een tapvat. Geen betere manier om de zomer feestelijk in te zetten, toch?

Ga naar www.maes.be voor meer informatie.

Over Maes Pils

Alken-Maes is als nummer twee dé innovatieve challenger op de Belgische biermarkt. Met pilsmerken als Maes en Cristal, Desperados, de abdijbieren Grimbergen en Affligem en meerdere speciaalbieren zoals Mort Subite, bezit Alken-Maes een mooi uitgebalanceerde merkenportefeuille. Naast het hoofdkantoor in Mechelen beschikt Alken-Maes over drie brouwerijen in Alken, Opwijk en Kobbegem en drie distributieplatformen in Grimbergen, Wellen en Middelkerke. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.

Bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand.

maes.be